روانشناسانه

فرض کنید در صحرایی قرار دارید و پنج حیوان زیر در اختیار شماست:
* یک شیر
* یک گاو
* یک اسب
* یک گوسفند
* یک میمون
برای عبور از صحرا باید از شر یکی از آن‌ها خلاص شوید. کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ اکنون شمائید و چهار حیوان دیگر. صحرا گرم و سوزان است و راه درازی در پیش دارید. همه جا را شن و ماسه پوشانده است. تصمیم می‌گیرید برای هر چه سریع‌تر خارج شدن از صحرا، یکی دیگر از حیوانات را جا بگذارید. این بار کدامیک را رها می‌کنید؟ حال ٣ حیوان برای شما باقی مانده است. باز هم می‌روید و می‌روید و می‌روید. همچنان گرما و گرما و گرما. انگار آبادی که به دنبالش هستید غیب شده است. چاره‌ای ندارید جز این که یکی دیگر از حیوانات را جا بگذارید.
اکنون شما مانده‌اید و دو حیوان دیگر. تا افق و تا آنجا که چشم می‌بیند صحرا ادامه دارد. متأسفانه چاره‌ای نیست جز این که برای حرکت سریع‌تر یکی دیگر از حیوانات را نیز رها کنید. کدامیک را رها می‌کنید و کدامیک را نگه می‌دارید؟
[ترتیب رها کردن حیوانات را به خاطر بسپارید].

صحرا نماد سختی‌های زندگی است و شدائدی که انسان با آن‌ها برخورد می‌کند. در این سختی‌ها انسان بعضی از ارزش‌ها رو فدای ارزش‌های دیگر می‌کند تا آن‌ها را حفظ کند. این ارزش‌ها با نمادهای زیر در این تست مطرح شده‌اند:
شیر، نماد غرور انسان است.
میمون، نماد فرزندان است.گوسفند، نماد دوستی است.گاو، نماد نیازهای اولیه انسان است .اسب، نماد عشق است.
آخرین حیوان که برای شخص باقی می‌ماند چیزی است که
انسان با آن می‌میرد و تمام ارزش‌های زندگی را فدای آن کرده و تا آخرین لحظه با آن زندگی می‌کند

اما جواب های من به ترتیب اینا بودن 

 گوسفند - میمون - اسب - گاو - شیر

   جواب های شما چیست؟

دلتنگی نرم بارونی من

 

  جودی رفت ...

 دل من به اندازه تموم دنیا گرفته 

 و دنیا به اندازه دل من کوچیک شده 

 

*به خاطر خاطره هایت خاطرت در خاطرم خاطره انگیزترین خاطره هاست * 

 

خداحافظ یعنی حسرت با هم بودن.........

برای با هم بودن 

 زمان یعنی ریزش باران .  

از ته جاده دلتنگی ها غزل ناب نگاهت پیداست 

و من از دورترین خانه این گنبد کور  

بیصدا می بارم

و تورا میخوانم 

تک و تنها بی تو   

از پس پنجره ها می شکنم .

چه شکستن زیباست! 

تو اگر باعث این ویرانی........... 

 

 

آبجی ملودی:جودی

جواب های هوی است!

 

گفتی بخند ؛ خندیدم 

  دعوا کردیم ؛ گریه کردم

بهم اخم کردی ؛ سرمو انداختم پایین و هیچی نگفتم

 دوباره بهم لبخند زدی ؛ اینطوریاست؟ 

منم بهت میخندم 

 اما جا داره بگم ؛ غلط اضافی نکن ! 

           

من غلط کنم دیگه برم سرای ورزشکاران!

پروردگارا ! 

این مخلوق موذی چیست که بدن بهترین مخلوقت انسان را جیگر زلیخا کرده است؟! 

پروردگارا ؟! 

رسما ....! 

 

 به نظر شما چی بوده که ۴۷ جای بدن من رو نیش زده؟ 

 { ساس - کک - سوسک - غریب گز - هفت گز - دراکولا - خارپشت - گودزیلا - دایناسور } ؟!